158-1024x1024.png

طبیعتا جابه‌جا کردن مداوم کیس کار خوبی نیست. کیس‌های کامپیوتر برای جابه‌جایی مداوم طراحی نشده‌اند و همیشه این امکان هست که در اثر ضربه قطعات کامپیوتر شما آسیب ببیند. در این بین آسیب‌پذیرترین قطعه کامپیوتر‌هارد آن است. ‌هارد خیلی ساده در اثر ضربه آسیب می‌بیند و جابه‌جا کردن کیس هم به خودی خود می‌تواند موجب آن شود. خصوص اگر کامپیوتر روشن باشد نباید کیس را تکان داد. باقی قطعات بیشتر از آنکه به تکان حساس باشند به نوسان برق و گرد و خاک حساس‌اند.

 

 

منبع: دانستنیها شماره 124

 



تاريخ : دو شنبه 22 تير 1394برچسب:اشکان شکیبا,Ashkan shakiba,AshkanPC,کامپیوتر,کیس,جابجایی کیس,جابجایی کامپیوتر, | 18:45 | نویسنده : اشکان شکیبا |

157-1024x460.jpg

ابرکامپیوترها واحدهای پردازشی بزرگ و گراني هستند که عموما برای پردازش‌های پیچیده و سنگین به کار می‌روند. خود واژه ابرکامپیوتر برای نخستین بار توسط مجله New York World برای اشاره به جدول سازهای IBM در دانشگاه کلمبیا به کار رفت. پردازنده‌های مورد استفاده در این نوع کامپیوترها از هسته‌هایی مشابه کامپیوترهای معمولی، اما با معماری ارتباطی متفاوت طراحی می‌شوند. به عنوان مثال تا سال 2013 حدود 80 درصد ابرکامپیوترهای جهان از پردازنده‌های Xeon Intel استفاده می‌کردند. تعداد هسته‌ها بستگی به معماری خوشه‌ای یا میان ارتباطی ابرکامپیوتر و خود پردازنده‌های استفاده شده دارد. مثلا سریع‌ترین ابرکامپیوتر کنونی جهان با نام Tianhe-2 ساخت چین صاحب 3120000 هسته پردازشگر است. یا رتبه دوم یعنی Titan ایالات متحده 552960 هسته (پردازنده‌های AMD Opteron )دارد که به آن سرعت پردازشی معادل 17/6 پتا فلاپس بر ثانیه می‌بخشد. (هر پتا برابر 1015است) برای اطلاعات بیشتری سری به سایت top500 بزنید.

 

منبع: دانستنیها شماره 124

 



تاريخ : دو شنبه 22 تير 1394برچسب:اشکان شکیبا,Ashkan shakiba,AshkanPC,IBM,ابرکامپیوتر,پردازنده, | 18:42 | نویسنده : اشکان شکیبا |

54-300x160.jpg

در سال‌های اخیر هک شدن و افشای اطلاعات محرمانه شرکت‌ها، موسسات و حتی کشورها به شکل باورنکردنی در حال گسترش بوده است. عملیات مجرمانه‌ای که دیگر عملا تبدیل به تجارت غيرقانوني مبتنی بر اطلاعات به سرقت رفته کاربران شده است. حملات سایبری که با هدف سرقت اطلاعات انجام می‌شوند عموما دو دسته‌اند. یکی آنهایی که توسط کشورها سازماندهي مي‌شوند و دیگری آنها که توسط شبکه‌های زیرزمینی هکرها به مقاصد مختلف سازمان دهی و اجرا می‌شوند. در بسیاری از این موارد خود کاربران متوجه چیزی نمی‌شوند و حتی هکرها به جز سرقت اطلاعات آسیبی به سیستم نمی‌زنند یا اطلاعاتی را پاک نمی‌کنند. حلقه گم شده اصلی اینجا همان اطلاعاتی است که افشا شده یا به سرقت رفته‌اند.

 

بزرگ‌ترین هک‌هاي اطلاعات محرمانه در ادامه نوشتار...

 



ادامه نوشتار


126-1024x495.jpg

 کورتی یا به طور دقیق Q-W-E-R-T-Y که در واقع از خوانش خط سطر اول حروف روی صفحه کلید کامپیوتر آمده، چیدمان رایج صفحه کلیدهای تقریبا تمامی کامپیوترهای امروزی شمرده می‌شود. این چینش حروف به ابتکار کریستوفر شولز که سردبیر روزنامه کوچکی در میلواکی بود در اوایل دهه 1870 میلادی برای ماشین‌های تحریر ابداع شد. شولز در واقع پیش از آن اولین ماشین تحریر مدرن را در سال 1866 اختراع کرده بود. اما مشکل اینجا بود که کلیدها در ماشین تحریر او بسیار متراکم جای گرفته بودند. بنابراین به پیشنهاد دستیارش جیمز دنسمور کلیدها را بر اساس اینکه کدام بیشتر با هم به کار می‌روند به سه دسته تقسیم کرد. به این ترتیب صفحه کلید کورتی در چهار سطر (با اعداد) به وجود آمد. تنها تفاوت صفحه کلیدهای امروزی با صفحه کلید او این بود که صفحه کلید او 0 و 1 نداشت و M هم در سطر دوم بعد از L قرار می‌گرفت و جای X و C نیز برعکس بود.

 

منبع: دانستنیها شماره 123



تاريخ : دو شنبه 22 تير 1394برچسب:اشکان شکیبا,Ashkan shakiba,AshkanPC,صفحه‌کلید,کامپیوتر,کورتی,کی‌برد, | 18:33 | نویسنده : اشکان شکیبا |

a.png

اول از همه بهتر است بدانیم که اصلا اسم اپل از کجا پیدا شد؟ خود استیو جابز می‌گفت که اسم اپل پس از بازدیدی از یک باغ سیب، در دورانی که رژیم گیاهی داشت به ذهن‌اش خطور کرد. اولین لوگوی اپل را رون وین طراحی کرد که تصویری از ایزاک نیوتن بود که زیر درخت سیب نشسته بود، اما این لوگو دوام زیادی نیاورد و با سیب گاز زده معروف عوض شد. لوگو سیب گاز زده را «رون راب جَنُف» در 1977 طراحی کرد. اینکه چرا سیب او گاز زده بود هیچ ارتباطی به داستان نیوتن ، آدم و هوا یا آلن تورینگ پدر علم کامپیوتر نوین ندارد.
علت اصلی گاز زده بودن سیب این بود که جَنُف می‌خواست طرح سیب با میوه‌هایی که آناتومی مشابه دارند مثل گیلاس اشتباه گرفته نشود.

 

 

منبع: دانستنیها شماره 123



تاريخ : شنبه 13 تير 1394برچسب:اشکان شکیبا,Ashkan shakiba,AshkanPC,سیب اپل,لوگو اپل,استیو جابز,اپل,آرم اپل, | 21:11 | نویسنده : اشکان شکیبا |

 

711.png

بهترین راه برای تمیز کردن مانیتور استفاده از اسپری‌های مخصوصی است که در همه مغازه‌های تجهیزات الکترونیکی فروخته می‌شود. این اسپری‌ها معمولا از کفی شوینده استفاده می‌کنند که خیلی زود تبخیر می‌شود. پس از استفاده کمی صبر کنید تا کف از بین برود و سپس با پارچه‌‌ای نخی سطح مانیتور را خوب تمیز کنید. ضمنا به‌هیچ‌عنوان از شیشه پاک‌کن یا آب برای پاک کردن سطح مانیتور استفاده نکنید و هنگام استفاده از اسپری هم مراقب باشید که روی کابل یا درزهای باز مانیتور چیزی نپاشید.

 

منبع: دانستنیها شماره 123

 



حتما تا کنون تصاویر کوچک یا همان آیکون را در کنار نوار آدرس سایت در حال نمایش یا محل نمایش عنوان سایت، در برنامه مرورگر خود دیده اید، این تصویر کوچک اصطلاحا favicon نام دارد. در ادامه قصد داریم چگونگی قرار دادن این آیکون ریز را به شما آموزش دهیم.

 

 

چگونگی قرار دادن آیکون در ادامه نوشتار...





ادامه نوشتار


تاريخ : جمعه 12 تير 1394برچسب:favicon,آيكون,آیکون برای سایت,آیکون برای وبلاگ,آیکون وبلاگ,آیکون وبلاگ بلاگفا,قرار دادن آیکون, | 15:51 | نویسنده : اشکان شکیبا |

Gmail

 حتما تا به حال ایمیل‌های خودکاری را دیده‌اید که مثلا به شما می‌گویند از تماس شما ممنونیم و یا شما تماس می‌گیریم. شاید شما هم دوست داشته باشید جی میل‌تان چنین پاسخ‌هایی را به کسانی که برای شما ایمیل می‌فرستند، ارسال کند. برای استفاده از این قابلیت ابتدا به محیط کاربری خود وارد شوید، سپس از بالا سمت راست روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ‌دنده است، کلیک کرده و از منوی به ‌نمایش درآمده گزینه‌ Settings را انتخاب کنید. و پس از یافتن Vacation Responder آن را فعال کنید. بعد از آن، به صفحه‌ای انتقال داده خواهید شد تا متنی را که مایل هستید در پاسخ به ایمیل‌های دریافتی ارسال شود، تعیین کنید. شما همچنین می‌توانید زمان شروع به کار و خاتمه به پاسخگویی خودکار را تعیین کنید. پس از اعمال شخصی‌سازی‌های دلخواه با کلیک روی دکمه ذخیره کار به اتمام خواهد رسید. دقت کنید که برای پاسخگویی می‌توانید گزینه «Only send a response to people in my Contacts» را فعال کنید. یعنی تنها پاسخ خودکار برای افرادی ارسال شود که ایمیل آنها در قسمت مخاطبان شما وجود دارد.

 

منبع: دانستنیها شماره ۱۲۸